El meu blog :)

Tuesday, November 21, 2006

Saint-Verhaegen (ou la fête de L'Université Libre de Bruxelles)

Ahir, per fi, es van acabar totes les Bleusailles de Bèlgica. Sí, sí, hi ha facultats on la Bleusaille dura 2 mesos (no em vull ni imaginar com acabes després de tal calvari durant tant de temps!)

Per celebrar-ho es fa una Gran Festa a Bruxelles. Un cortège (o rua) es passeja pels carrers de la ciutat des de les 2 del migdia fins que ben entrada la nit. És una espècie de reunió de tots els batejats de Bèlgica i, això sí, és un espectacle molt més que digne de veure.

Pennes de totes formes i de tots colors (blaves, roses, negres, amb visera, sense, amb estrelles o amb boulons...) et distingeixen com a batejat de tal, o tal altra facultat. I qui porta la Penne? Doncs no només estudiants novells amb ganes de gresca, no. Homes grans, amb els seus 60 llargs, es passegen orgullosos amb una Penne que es veu que ha viscut de tot. I et tracten com un igual, formes part de la 'secta' dels batejats, tens el seu respecte guanyat.

Interessant conversa vaig mantenir amb una dona que s'havia batejat el 82, quan jo encara no havia ni nascut. Ens vam conèixer esperant per anar a un d'aquests lavabos mòbils (gran lloc per fer amigues) mentre jo em queixava de la llarga cua que havíem de fer. I ella em va explicar com era el cortège fa 20 anys, quan no hi havia ni lavabos, i hi havia carros amb cervesa en comptes de camions.

Si voleu més informació sobre la festa d'ahir en podeu trobar a la següent pàgina de la wikipèdia. I també hi podeu trobar tota la informació sobre les Pennes.

Tota curiosa aquesta tradició belga... De fet, si ens posem a pensar, jo sóc de la promoció 168 i Bèlgica té 176 anys, així que pràcticament, es pot dir que és una tradició que ha nascut amb el país.

I ahir me'n vaig adonar que tenir la Penne vol dir alguna cosa més que poder entrar al bar de la facultat sense pagar entrada. Formes part d' "algo", una espècie de fraternitat curiosa, que costa d'explicar des de fora.

L'ambient pels carrers de Bruxelles



Els meus companys d'expedició: Carlos, Cristina, Federica i Simona


Foto de grup: els erasmus motivats ;)

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

neniiii!! q guai al festeta x Brusseless!!tot i el fred,nu??
xo q penenta lo d la Julie q sha penjat! q cabrona la tia....
avui el meu cotxet ha fet alguna cosa mes xuli..(amb una mica d trampes meves, x menu...shhhh) i ja tinc portada d la Studienarbeit...ja se q es lo ultim q fa la gent...po tenint en compte q stic aprenent LaTeX...s tot un logro x mi!

petonets guapii!!

pd: el playboy ni caso...:S

11:57 PM  
Blogger Unknown said...

ole ole ole! festota grossa!!!

Ànims amb l'ordinador!! A mi tb em va passar.. però només el vaig deixa un cap d setmana.. i el dilluns estava mort.. Prent-ho amb filosofia, hi ha més dies k llangonisses.
Apa!! Cuida't moltissim..

pd: el playboy cada cop m cau millor... ki es fa el dur ara..?

6:08 PM  

Post a Comment

<< Home