El meu blog :)

Sunday, November 12, 2006

11/11: Fête de l'armistice

Avui dissabte m'he llevat disposada a anar a fer la meva compra setmanal. Després de netejar l'habitació he mirat a fora i plovia. Quina mandra! Però tot i així he agafat una caixa de cerveses buides per retornar i aixi recuperar calerons i he fet camí cap al supermercat, carregada sota la pluja.

Tot i que veia els carrers més buits de lo normal per ser dissabte, he pensat que devia pel temps. Però quan m'he vist la reixa del supermercat baixada he sabut que era festa. (Comprendreu la ràbia que m'ha fet en aquell moment que justament avui fos jour férié)

11 de novembre: fête de l'Armistici a Bèlgica. Quin armistici? Doncs el de la Primera Guerra Mundial. L'11 de novembre de 1918 es va signar la pau, els alemanys van haver d'accedir a complir un seguit de condicions, i retirar-se.

El que he après avui és que l'última batalla de la Gran Guerra, on els Canadencs van derrotar les tropes Alemanyes, va tenir lloc a Mons. Just poques hores abans que es conegués la notícia de la firma de l'armistici, els Canadencs van aconseguir alliberar la ville de Mons de l'ocupació alemanya que sofria des del 1914.

D'aquesta manera, Mons té el trist honor de ser la ciutat on hi van morir les últimes víctimes de la Primera Guerra Mundial.


A la foto, arribada de les tropes Canadenques a Mons, hores abans d'anunciar l'armistici

0 Comments:

Post a Comment

<< Home